måndag 23 februari 2009

Full snurr

Herregud vilken kass bloggare jag är!!
Maken till arrogans! Jag är arbetslös och hinner inte blogga (eller diska).
Jag har faktiskt varit aktiv idag. Lyssna på det här:
  • Uppstigning 07.05, frulllfix (med tre L??!!) och morgonmys...eller va man ska kalla det.
    K: "Jag vill inte ha välling- jag vill titta på spöket Laban- jag vill rita- jag vill ha fil- jag vill inte ha fil- vill titta på Bamse- (mamman vill ha rosenrot och johannesört eller ett glas vin eller nåt- en feberfri dag överlever man- peptalk- imorrn dagis!)
  • Viker tvätt och springer som en yr höna i alla rum i tron att ja städar och plockar även fast det inte syns någonstans.
  • Ringer min coach och berättar att det sket sig med säljobbet. Får en tid klockan 11 och ombeds ta med mina papper...eehrm...var är dom??!!
  • Andningspaus
  • Letar och plockar och städar bland papper. Kastar lite papper också- nice!
  • Kvart i 11 drar jag vagn med barn till mötet med coachen. Duktigt med snömodd, tungt!
  • Ica- köper ägg. Igår köpte jag också ägg. Eller ja tippade ut äggen i min kundkorg så ett kläcker sig...knäcks...eller va säger man? Det gick sönder iallafall + att några gick sönder i kartongen. Lämnar till kassörskan och meddelar att jag ska köpa ägg imorrn i stället. Hon ler och säger att det verkar som en bra idé. Handlar av toksnygg idag. Äggen håller. Jag ler mitt charmigaste leende mot honom- säkert med gamla äppelbitar mellan tänderna. Tycker han ser lite rädd ut. Kanske känner sig sexuellt trakasserad. Jag åt honom kanske med blicken. Lite pytte. Jag tror han kommer föreslå en dejt snart. Troligtvis nästa gång jag handlar av honom.
  • Hem och fixa litegrann sen tillreder jag en "några dagar kvar till pengar-lunch" (pyttipanna).
  • Bamse i dvdn- ett lugn sprider sig i vår bostad
  • Tempar örat på liten och det visar feber igen- skit- en dag till hemma. Ringa dagis.
  • Bokar lekdejt med Pottis och hennes söner till lördagförmiddag
  • Sover middag med liten
  • Pratar med en magsjuk Direktör (orka länka! näe! tessanodirren.blogspot.com) som delgav sin äckelstatus (färg på kräka, hur snabbt det kom- i kaskad- osv. Vidrig är han. Jag berättade att jag hade en lättare magkatarr och fiskade efter sympatier men människan frågade bara vilken färg det va på det som kom ut så jag svarade förnärmat att jag inte hade nån bajseller kräksjukdom. Idiot! Bli frisk och kom hit och fixa grejerna på min dator. Du kan få lunch har ja sagt. Nä men då ska man ligga till sängs och vara hypokondriker. TACK för ingen hjälp. Kleno!
  • Gör en minnesanteckning om att struktuera upp...(mitt liv)
  • Jag kan inte prioritera- allt är viktigt att styra upp nu. Gud, hur gör man??!! Börjar ni också överallt?!
  • Jag vill ha fredag idag. Näe...det vill ja inte. Måndag är rätt okej, tisdag är värre. Vet inte vad jag grundar det på. Gilalr inte tisdagar bara. Det sägs att ordning föregås av kaos...I SURE HOPE SO-GE MIG ORDNING!
  • Måste ringa Tessan. Hon va ute och festa igår tokstollan så det vill ja gärna uppdateras kring. Jag och Pottis hade alltid söndagsfesta på agendan någon gång förlängesen. Det var tider det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar