söndag 31 maj 2009

Bananfluga



Läste en underbar status på Fejjan imorse:

"En helt perfekt dag och kväll...Men så dök den lilla bananflugan upp och landade i vinglaset. Det smakar ju perkelä! Dom måste ju avsöndra någe skit alltså? Kan någon pantentera ett vinglasfilter/sil eller någe annars är ju hela sommarn förstörd"!

När jag, för många år sen, bodde på Norrgatan i huset med "den ryska fasaden", väggar av papp och VM- i-mögel- badrum var bananflugorna ett gigantiskt problem. Jag vet inte vart de kom ifrån men det verkade ha blivit nåt gravitationsstrul för de cirkulerade likt planeterna på sina banor längs med taket runt taklampan i vardagsrummet. I taket fanns flera gamla hål i olika storlekar (efter takfläkt gissar jag) och jag tror ju att de kom därifrån på nåt sätt. I mitt tak fanns säkert ett enormt BANANFLUGEBO. *dramatiserar*

Det var lögn i fan att dricka rött i min soffa kan ja meddela då flugrackarna utövade kamikazeflygningar rätt ner i mitt glas. Hela tiden bara Wrrroooom----plopp
Där satt man med sin lilla tesked och fiskade upp 4-5 flugor i stöten som förpestat boqueten på mitt vin (heter det så eller tar jag mig vatten över huvudet nu?...Snyggt lät det iallafall)

"Å, ser man på, en JP, ett ypperligt mysepysavin/supaskalleibitarvin och matvin med en touch av besk djävla bananflugeeftersmak, man tackar. *Ryser*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar