lördag 16 maj 2009

Gravöl

Idag har vi varit på begravningen av min farfar.
Det var mycket fint och jag grät. Mindes. Och led med dem som stod närmare farfar än vad jag nånsin gjort.

Släktingar som är tusen år återses efter tusen år aka begravningsfika

-Men herregud va trevligt å ses, hoppas vi ses snart igen!
HUH?

-Eeeh...Jag är kusin till Arne? (Våran farfar hette Gösta!)
(Min bror) Näe, nu vet ja inte...kan du hjälpa mig pappa ( som förövrigt redan hälsat sällskapet välkommet)
-Näe....jag är inte riktigt med heller....vem är det som ska begravas?
Har pappa fått stroke? Din far, herregud!
-Ja, det är ju Arne Falk det.
-Nu har du nog kommit fel men ja kan följa med till andra sidan...(eller...näeee... hur blev det där?)
Se där ja! Ett äldre par som hookade upp på fel efterhäng- Funeral Crashers???!!

Hört vid fikabordet:

-Kom och sätt dig i vårt glada gäng!
Smidigt!

Hört vid annat fikabord

Flicka 8: Mamma vet du...
Mamman: Men va ÄRE (helt trött på tjat om mera kakor)
Pappan: Malin, nu är du tyst för annars skickar prästen elaka besvärjelser över dig ...För det kan de väl? Fortsätter: Vi har en granne som är präst och han dricker öl! Han säger att han får det och så pekar han upp. Han säger att de har en deal. Jag vet inte.

Nämen jorrå, det var en trevlig eftermiddag.

Epilog:

Bror och syster dricker 6 500 boxar vitt och kollar vårt släktträd på internet och vi "köper" öl och cigg i grannens fönster för inga pengar.
Mange tack (på danska???!! Don´t have a clue!)

PS till epilogen:
Vi kommer inte på nåt!
Våra idéer sprutar men vi får verkligen inte tilll det i grammatik och meningsuppbyggnad. Sorry!
VI SKITER HELT SONIKA I EPILOG
Men vi ger er istället en text från Lars Demian



Här slutar jag min resa
På gränsen till ett annat land
Jag känner mig så trött
Så sliten och så nött
Men jag ser ljus på flodens andra strand
Där får jag vila, där får jag frid
Där kan jag glömma min trötta kropp
Dagen syns ej mer
Snart går solen ner
Men på andra sidan floden går den upp

Kära kamrater, spara era tårar
Ingen gråt min vän
Det är inte nåt Adieu
Det finns inget som kan dö
Det är farväl vi ses snart igen
Så drick ett glas för mig
Höj en skål för all vår kärlek
Låt mitt minne sorglöst förbli
Det är inget ont som sker
Låt livet trösta er
På andra sidan floden blir jag fri

Framför mig slutar vägen
Över mörkret går en lysande bro
Jag har varit här förut
Jag har kommit hem till slut
Här på andra sidan floden får jag bo
Suss gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar