tisdag 26 maj 2009

Platsbanken

Om man ska rekrytera folk är det viktigt att annonsen fångar rätt person med rätt kvaliteter och kunskap har jag förstått. Eller gissar jag mer kanske.

Den här hittade jag på Platsbanken. Inte stiligt författat. Ett skit! Är det ingen som kan korrekturläsa innan det går upp?

Företagspresentation :
Bemanningsföretag inom service och hushållsnära tjänster.
Vi är ett ungt företag relativt nystartat som arbetar inom branschen service och hushållsnära tjänster. Och ligger nu i ett exansivt läge...
Exansiva lägen-är det nåt bra?
Den vi söker : Extra personal vid behov i nuläget. En person som trivs med många bollar i luften som självklart "ha" service i blodet och lever i att "kunden har alltid rätt"och kan se det "lilla extra"som behövs.Och har du en erfarenhet av arbete med äldre människor är detta ett stort plus!

Hajkon-tajkonmeningar halleluja och citationsteckenmissbruk *får klåda*

Du ska ha en doc.utb.yrekesstolthet ,några års erfarenhet på nacken inom branschen och självklart kunna sv. Ytterligare språk,kunna arbeta kvällar/helger och olika slags lokalvård tex.trappstäd,privatstäd,kontor är meriter som väger tungt.
Tycker du att det stämmer in på dig så tveka inte att skicka en ansökan med CV och minst 2 ref. till oss snarast!

HUH???
"doc.utb" är det dokumenterad utbildning de far efter månne? Eller ska jag ha dokumenterad yrkesstolthet? Tyvärr har jag ingen "yrekesstolthet" överhuvudtaget och det är ju ett skit att jag inte kan sv. annars skulle jag söka den här tjänsten.

OBS! Vänligen men bestämmt-vi får in många ansökningar-vi hinner ej svara på alla samtal-så har ni frågor-maila dem så försöker vi svara så snart vi hinner!

Vänligen men bestämmmmmmt (Aaa men vaddåro man kan tydligen stava med hur många m man vill). Be om hjälp med stavning, kommatering och meningsbyggnad etc om det är svårt.
Det här inte okej!

2 kommentarer:

  1. Johannes Brost26 maj 2009 kl. 16:40

    Hahha jag läste också den där och satt och hånade företaget.

    SvaraRadera