onsdag 27 maj 2009

Den där nostalgin

K i januari -07. (9 månader)


And then the farmer hits you in the head la-lala-laaa..and that´s how we get hamburger.( EnPhoebe Buffay-låt är väl aldrig fel...)
Allvarligt. Nostalgin hits me in the head hela tiden ikväll.

Har äntligen börjat gått loss bland foton från tiden då K var en liten gris-Lisa, bara 3 äpplen hög, för här ska skapas traditionella fotoalbum OCH jag ska uppdatera hennes egna blogg. Den är påbörjad men långt ifrån klar...Vi snackar 3 år...*svettas ymnigt*

Min dotter har varit (och är förstås) det vackraste på denna jord. Och jag kan också passa på att meddela att hennes far är..näe...var...eller är...eh...snygg som fan. (Det är väl det där djävla innebandyasset som spökar...yummie...Hehe...nu dör Linda i Gessleland...Memory plopping up...Jag och Linda hänger med bebis miss K och pappsen spelar match. Glider sedermera in i hallen med målklädesutstyrseln som luktar gammal gympasal *hulk* Jag ger Linda en såndär tjejblick..ni vet..."Såg du" -hon ser frågande ut..."Sååå djävla fiiin" väser ja...Linda ser lätt perplex ut..."Svettig i smelly innebandykläder" undrar hon..."Jaaaaa" väser jag...*går och söker för min problematik* Slut på VM i parentes)

Konstaterar i botaniserandet av alla bilder i datorn att jag, som den proffsfotograf jag är, har fångat mycket fina ögonblick på far och dotter och fadern har fångat mycket groteska felvinklade ögonblick på mig och dotter- Tack då...

Note to self: Skäll ut fadern över telefon i morgon pga kassa fotograferingsskills

Nä hörrni...tvätten verkar inte hänga sig själv här. Tydligen. *Googlar hushållsnära tjänster*

Så här ser det ut nu då
1) Hänga tvätt
2) Titta mer bebisbilder i datorn och le
3) Eventuellt sova ett par timmar
4) Googla vad man gör åt hyperaktivitet. Fan va ja kört idag. På alla cylindrar. Bravo mig.

2 kommentarer:

  1. *ASGARV* *Bryter ihop av magkramp* Du är helt underbar!!!!! Förgyller min dag- alltid!!!
    Är det inte dags att ni flyttar tillbaka??? Du är efterlängtad ju!!!
    Puss
    TOOOOK-Linda

    SvaraRadera
  2. Hehe, tacktack! Ja vi får väl klura på´t. Stora kramen!

    SvaraRadera