söndag 31 maj 2009

Sunday och reflektion


Min fantastiska vän Mezt har yppat dagens klokaste:
Om du flyr - se då för guds skull till att du flyr från rätt saker!
Det är så lätt att ta symptomen för att vara problemen. Att man inte förstår grundorsaken till problemet och därför försöker fly från allt i ett desperat försök att ta sig upp till ytan igen".
Va smart hon är! Me love!
And me thinking about it...indeed!

Jag vill bita mig i tungan då jag har en dotter som är i insugarfasen. Allt jag säger kommer tillbaka.
Vi var "matavakter" åt grannens sissar Lillen och Rocco i helgen.
"Jag tycker om den vita katten" säger K när vi kliver in i deras lägenhet för mat o gosastund.
Rocco rusar mot mig (i vanlig ordning) och jag strypkramar och "buffpussar" den svarta vackra skapelsen.
"Heeej, mamma älskar Rocco" säger jag (för han och jag (parentes i parentes; katten inte porrskådisen) har antagligen varit gifta i ett tidigare liv).
Grannarna har berättat att han "gråter" innanför dörren då jag går eller kommer hem och han tar alla chanser att springa in till oss då vi öppnar ytterdörrarna samtidigt.
Kärlek mina vänner. Kärlek!
Glad att K tar sig an Lillen eftersom jag är kär i Rocco. (Gud! Är det samma sak som att särbehandla och välja bort sina barn?...Mmm..du är inte så kul...men den svarta är bra...GAH! Jag är ond! Förlåt Lillen! Fast du fick ju en skål med mat du med...detärintedudetärjag)
Jag är ändå föga intresserad av att K ska kliva in på dagis och berätta att mamma älskar Rocco. Känns sådär. (Pelle ditt MIFFO! Döp katter till nåt som inte slår tillbaka...porrskådis liksom...IDIOT!)

Stor varm kram till G som fångade mig i ett ras i fredagskväll.
När du säger; DU! Kasta in K till oss när du freakar ut- VI ÄR JU HÄR! DU ÄR JU SJÄLV JÄMT!
BE OM HJÄLP SNÄLLA MÄNNISKA!
Och jag säger "Nämen asså...äääh...då är man ju svag"... betyder det att jag har probelm då ?
Eller NÄÄÄ!
Jag är bara så överdjävligt stolt och tapper med mina framtänder uppslagna i gommen (BLINKGUBBE, som vi käckt så brukar säga) . Braaaa egenskap!
Tack snälla ni för att ni finns!

Jag VET att ni finns. Vänligen flytta aldrig för då jag måste döda er....
Jag har haft en underbar helg med min dotter...efter det raset.
Jag älskar mitt liv. Jag lever gott. Oerhört fattigt vad det gäller kapital förvisso men kärleken sprutar åt alla håll och det är rikedom. Det kommer gå den här månaden också. (Burn CSN, burn) Jag vet att allt löser sig. Det gör det alltid.
Ett till tack. Till er som lyssnar aka läser.
Idag är en bra Winnerbäckdag- ibland kan han knäcka mig men inte idag *ler så stort så stort* Ikväll är han bara sann!
Feel kind of Bamse


1 kommentar: