lördag 23 maj 2009

Ögonen är själens spegel

Google-va annars

Ja är så djävla snygg!
Ja vaknade 04.47 imorse med ett igenmurat öga. Såg inte bra ut. Ett vadderat öga med 5-6 ögonlock liksom. Ett ytte-pytte-miniöga bredvid mitt andra öga som inte är så himla stort heller visserligen men guuuud asså! Ful som fan!

Jag har fått typ som en "inombordarfinne/böld" under ena ögonbrynet som bara sänker hela ögat.Typ som vagel fast i huden. Samma känsla. Hela ögat kliar, vilket är bättre än igår när hela huvudet sprängde förvisso- stay positiv liksom- ALWAYS.
Detta är icke varken rafflande, omvälvande eller sprudlande för mig och min annars bländande good looks. Det går liksom inte att sminka bort ett obefintligt öga.

K sover hos mormor och morfar ikväll. Jag lämnade henne där en sväng på eftermiddagen för att åka hem och göra nån form av nytta men la mig istället och sov. Så sänkt!
Vaknade efter 20 min powernap av telefonen och fick skratta en stund för att sen bokstavligen kräkas i munnen! Jag spydde verkligen!
Bara sådär. Mitt på blanka eftermiddagen.
(Jag hatar att spy nykter. Då gråter ja...ÄCKLIGT!)
Märk väl, icke bakis då den här damen nattade tidigt igår
(Kl 22!)
utan att ha inmundigat en endaste droppe av det röda eller det vita guldet för den delen .
(Eeew..hur blev det där nurå ...man brukar inte referera till det vita guldet med likhetstecken på vitt vin va? Näääe...nåt annat ja...mmm..just det...men ja är nunna SÖRRNI och äcklar inte sådär...)

Samtal med sjukvårdsupplysningen:

-Hejhej ja vet inte hur ja mår...svullet öga...som en böld som känns under ögonbrynet men svullnaden har förvisso gått ner sen imorse. Det kliar och jag vet inte...jag kräktes lite nyss och känner mig lite konstig. Ingen feber. Kan en inflammation ta ett sånt här uttryck?...12 ögonlock har ja också by the way...
-Rinner det gult var ur ögat?
-Nä
-Har du blåsor på kinden?
-Eh..näe...
-Jag måste konsultera här....jag kommer snart...Jag är tillbaka. Återkom om du kräks igen eller om du får synförsämring...
Eh..okej, tack...

FÖR NU BLEV JA LUGN!

Konsulterar mina föräldrar efter samtalet
-Vaddå blåsor på kinden? Va trodde hon att jag hade??!! *Hypokondrin pulserar i hela kroppen*
Pappa (lugn som en filbunke): Jamen de klurade väl på om det var bältros du hade.

GAH!
Min pianolärarinna hade bältros när ja var typ 11. Hon var nog 102 då.
Hon hade jättemycket salva i hela sitt ansikte och luktade bältros. Jag var rädd för henne. Hon var blå i huden under all den vita salvan. Och hon sjöng falskt när ja klinkade alla galna skalor.
Jag hatade pianolektionerna. Och jag hatade Bältros-Elsa.
Jag vill inte ha bältros!
Önskar nästan att jag fått en smäll och hade slagsmålöga istället. Så man visste va det va liksom.

Läser ur Läk din kropp (mentala orsaker till sjukdom)

Ögon
Representerar förmågan att se klart och tydligt. Det förflutna, nuet och framtiden

Ögonbesvär
Att inte tycka om det du ser i ditt eget liv

Böld (mindre)
Att koka över av ilska. Vrede

Böld (större)
Giftig ilska om personliga oförätter

Bältros (som jag inte har eftersom jag inte har blåsor på kinden)
Spänd rädsla, väntan, överkänslig.

AAAAAWWWW...orka!
Jag tror mer att det är kallbrand jag har i mitt öga

Kallbrand
Mental morbiditet. Att dränka glädjen i förgiftade tankar...
(förgiftade tankar aka ett glas rött? Det står inget om too much red nånstans...dålig bok)

Imorrn tänker ja ha ett snyggt öga när ja vaknar *sprayar silvervatten oavbrutet*
Godnatt hälsar fröken 1½ öga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar