måndag 18 maj 2009

The klantskalle-MMS

Idag har vi skittråkigt när det är så himla grått och blött och fattigt och hungrigt och oinspirerat
(Det var de neggiga beskrivande orden jag kom på).
Efter dagis gick vi hem.

Jag vill måla med pensel sa K.
Nej, sa jag (ORKA dra fram det där-eh..näe) men du kan få måla med tuschpennorna om du vill.
Ja sa hon och började slita av alla korkarna, sätta dem på sina fingrar som naglar och skrika "JAG ÄR CRUELLA DE VILLE"

Jag: Sätt på korkarna på pennorna annars får du gå från bordet alternativt annars kastar jag pennorna alternativt annars får du inte se de där pennorna förrän du fyllt 5.
Glad mor-näe...

-Måla en fladddermus mamma...
-Mmm..(tänker fan va fult)...oinspirerad satan
-Måla ett hus..och en katt...och ett litet hus till katten... och en gul katt som är kompis till den lila katten... och en sol till...och ...

Mamma får nästan stroke

Jag avbryter: Vi kan rita våra händer istället. (Läs med engagemang i rösten)
Jag placerar min hand på ett papper och K drar med pennan runt. När ja lyfter handen ser det ut som en väldigt elefantsjuk hand...inte så fint och inte så likt, faktiskt. Jag har pianofingrar och smäckra händer IRL (eller lite så iallafall) och inte klumpiga jämntjocka bratwurstfingar fulla med vätska. Så såg det ut.

K sätter igång att rita runt sin egen hand och i tristess skriver jag ett papper fullt med texten Vickie Efternamn
(eller ja skrev ett riktigt efternamn fattar ni va)
Och så skrev jag och ritade små dörrskyltar

"Här bor Vickie, K och Hångelkungen" (Näää det heter han inte men ni fattar).
Sen fotade jag det och skickade som MMS till Tessan. Hon skrattade och tyckte att jag var störd. (Det är så vi applåderar varandra i våra kretsar. Störd = kreativ och rolig)
Jag var böjd och hålla med förstås. Sen ger hon mig den värsta ångesten nånsin...

-Tänk om du hade skickat fel och skickat det till honom, hur faan hade du snackat bort det?
-Eeh...ja vet inte...näe...det hade liksom inte gått att snacka bort va? "Men det är ju bara på skoj" hade nog inte funkat.
-Näe! Guuud! Gör ALDRIG om det igen. Faan han skulle ju ta det som ett frieri fattar du väl
-Gulp! Troru? Ja vafan hade man själv trott?

Från och med nu ska ja aldrig någonsin skriva Hångelkungens namn (eller ja vet inte om det är så att han är hångelkung för vi kan ha varit lite berusade i stunden men i mitt minne är han det) MMSA detta och skicka till mina tjejkompisar.
Aldrig mer!

Hade kunnat ta en ände med förskräckelse ju! Gud ångesten blir bara värre och värre för var sekund som går. Det kan bli en sömnlös natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar