söndag 24 maj 2009

Det där med ring och sånt


Jag är så djävla kass på det där med att kolla upp om folk är "tagna" eller inte.

Inte för att ja springer runt och snor folks killar (så funkar det ju inte ändå, man kan ju inte sno nån som inte vill- kaninkokerskagrejen ligger inte för mig riktigt) men om jag ser nåt fint så glömmer ja liksom att kolla av hur det ser ut på fingret. Till en början iallafall.

Mina vänner har allihop ställt frågan till mig tusen gånger. Lite så här:
Jag: Aaaaawwww...jag såg världens finaste idag på Stortorget/På krogen/I glasskioskkön (eller vart det nu kan ha varit)
Kompis: Nämen va trevligt! Hade han ring eller?
Jag: Eh...det vet ja inte...
Kompis: Men snälla nån du måste kolla sånt!
Jag: Måste ja väl inte...ja tyckte bara att han var söt ju...

Tessan frågade mig på tal om Schyffertshowen om Henrik var gift
-Ja men det vet du väl att han ä, sa ja
-Näe...För han hade ingen ring nämligen...men sånt där ser ju inte du...

Näe...det kanske jag inte gör. För ja kanske blir kär i en
m ä n n i s k a och inte i ett civilstånd. Faktiskt!

Hon ansåg att jag skulle kunna bli en alldeles utmärkt bisexuell pga detta resonemang
"Inte kär i ett kön-kär i en människa" är nästan samma sak som "kär i en människa-inte ett civilstånd". Jag ska klura på´t!

2 kommentarer:

  1. men gööömman, jag trodde vi redan redit ut det där... du är väl bi iaf? ;)

    SvaraRadera
  2. Men Mezt-gumselums, vaddå redit ut? Man kan väl älta samma prylar nåt år åtminstone? Eller ja vet inte, confusion strucks me like a baseballträ in the head from time to time vet du väl..Bi kan ja väl vara...om du så himla gärna vill...det är inte så noga...

    SvaraRadera