tisdag 5 maj 2009

The flow part whatever

Jag vill tacka livet som Arja sa en gång när det begav sig.
Idag har jag varit så duktig och så djävla stabil. Don´t we just love de där dagarna flyter?
Va SPELAR det för roll att personalansvarig på mitt jobb som jag SKA HA inte svarar.
Jag ringer väl imorrn igen, hur svårt kan det va?
Två nya fräscha ansökningar författade idag- Oooo they want me! Jag lovar!

Jag och K har en bra period. Vi är sams hela tiden! Det blir diskussioner men det är under ordnade former och inte en enda gång rusar K in i sitt rum och skriker "jag vill ha min pappa".
I´m a great mom!

Det rör mig inte i ryggen att det ligger Nalle Puh-pussel, Bamse-pussel och Pippi-pussel över heeela köksgolvet, att disken är gigantiskt inklusive ugnsplåt med fastbränd ugnspannkaka.

Ikväll zippas det vitt och författas brev och mail till alla nära kära. Bloggar för dotters räkning och det är så roligt! Jag mår bra från själen och ut.
Undrar om jag är uppstyrd nu. Om jag är redo rakt av? Att möta livet!

Min dotter deklarerade ikväll att hon minsann inte skulle ha blöja inatt. Bara trosor och PJs.
Ja men vi kör väl. Jag har en rätt envis dotter så det finns inget att sätta emot när hon bestämmer sig (om det inte gäller heliumballonger för där går fan gränsen)
Jag trodde förövrigt att hon skullle bli torr i somras men sen backade hon- vägrade potta och toa. Hon gör som hon vill. Om nån skulle tala om för mig var och när jag skulle bajsa skulle jag också bli förbannad.

Dagens bästa låtstrof:
Oh, I love you, I wish you got the flu so that I could take care of you...

Jag ska gifta mig med alla Hello Saferide-låtar och en kille...som jag vet...typ...aa, eller ring då?

1 kommentar: