tisdag 12 maj 2009

Meterologmorsor

Vad är det frågan om med detta eviga väder, vind och säsongstjat? Har folk så lite att prata om? Man kan tydligen referera till väder och årstid oavsett vad som än avhandlas. Making conversation my ass.

-Jag är bara SÅ trött.
-Ja men det är höst och mörkt och alla trötta...
-Mmm...eller att jag festade till 05 imorse så det kan ha med saken att göra.

-Jag är så himla glad det bara spritter i hela kroppen
-Ja det är våren vettu
-NEJ; Lön, kär, rik, smal, flyt i livet...whatever...våren liksom...pah!

-Jag fryser faan ihjäl
-Ja vilken vinter vi har! Det är sån där rå kyla nu ju...
-Mmm, eller att jag har feberfrossa och influensa, eller öppna fönster trots minusgrader, eller jag kanske rentav nyss har rullat mig naken i en snöhög ute på parkeringen (vilket skulle kunna hända...kanske)

Mammornas favoritsayings:

MEN va varmt/kallt det är (klagolåtstonfall)
MEN va det regnar- det här är ju inte klokt alternativt MEN va torrt det är, ska det ALDRIG bli regn?
och den mest använda:
Det blåser ju smådjävlar- jag var på stan förut och det gick inte att gå ska jag säga dig.

Säger du det, själv har jag bott i Halmstad, say nomore. Örebro är stiltje. Lovar! (Minus Köpmangatan där det faktiskt alltid blåser)
Väderprat är iallfall trrrråkigt!
Nä, nästa gång det ska kallpratas och något väderrelaterat kommer upp ska ja säga:

Jamen absolut visstäreså! Annars då? Har du bajsat idag?

Jag skiter i drivis och hög och lågtryck och faan och hans moster. Man vill ju komma folk in på livet liksom. Fungerar magen mår man bra så då kan man väl prata om det. Det är ju att visa att man bryr sig. Eller nåt...ja vet inte. Tappade tråden nu kanske. Lite pytte. Asch vi har väder. Punkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar