måndag 25 maj 2009

En måndag i maj

Gottenaben menchen!
Här kommer ytterligare en inblick i mitt händelserika liv.

Feta todo-listan...strykit ett streck...bra mig
Suttit i solen på vår baksida.
Grusplan..brassestol...the smell of soptunna, parkering för bil och cyklar, you gotta love the view. Plöjde (som i bläddrade fort som rackarns) 3 st Amelia från hösten 2008. Ärvda tidningar är bra skit..."Jo jag tänkte att jag skulle kika igenom dem och kan inte kasta dem innan...men att läsa om höstens jeansmode 2008 kändes sådär...)

När ja hämtade K från dagis skulle vi bara hem och vända i princip. Träningsmåndag.
Ungen vill inte äta för hon skulle sitta på sin lilla barnmöbelstol i vardagsrummet (som hon kånkar från sitt rum). Och bara sitta.
-Vad gör du...kom och ät, sa jag.
-Nej jag är hos frisör och sen fick jag långt hår...
-Mmm..fast ja sa att vi ska gå till frisör och klippa på dina testar och efter det kommer du få långt hår...
Varför lyssnar hon inte??!!

Tränat som en gnu och svettats som en blå...(Eeeh?)
Längtar hem efter passet till en grym omelett med paprika skinka zucchini och gigantiskt berg av fetaost on the top. Fast min fetaost hade möglat så det sket sig...Jag har sorg...

2 kommentarer:

  1. Johannes Brost26 maj 2009 kl. 07:39

    Tisdags-lista:
    Årets besvikelse: Fetamarodören Vickie
    Gårdagens envisaste: K
    Gårdagens bästa: Jag

    SvaraRadera