torsdag 28 maj 2009

Bekräfta

Det kan vara så att jag överdriver men jag känner ändå att livet är gott.
Ibland är det bara bekräftelse man vill ha...*skrockar som en tant*

Grymme hunken meddelade igår att han lätt skulle tagit nattning av K så jag kunde gå ut och göra nåt annat (i storm, sen kväll, no friends avaible för umgänge etc..osv. m.m...tack...hrmm...) Så att jag skulle få en kväll att andas liksom...om det inte hade varit fotboll...
Va synd att det sket sig. Du vahettärä..ska vi skaffa barn eller??!!
Bara inte förlossning och uppväxt av liten krockar med nån match dårå...*håller tummar*

Söta gosegris (Den ja??!! WHAT? Värsta snuttemysepysebenämningen- ingen aning vad det kom ifrån på riktigt- someone needs a hug?) meddelade att han absolut tyckte att det var dags att vi skulle ses igen även om vi båda till slut enades om att det var rätt puckat att styra upp en dejt en onsdag efter midnatt. Vi tar raincheck på det.

Lyssna på det här då! Jag blir helt kall!

Behovet av bekräftelse är en mänsklig nödvändighet och kan göra oändlig skillnad i ett barns uppväxt, en medarbetares prestation och en älskades vilja att dela ett passionerat liv. Författaren Hjalmar Söderberg skriver följande i sin bok ”Doktor Glas” från 1905:

Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill inviga människorna någon slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill kontakt till vad pris som helst.”

Här är länken till En sajt om relationer. Jag letade egentligen efter en rolig strip men den fick man inte ta tydligen.
Skit!
Undrar om ja ska rita själv i Paint o lägga upp den..Jaaa! Vicken bra idé. För ja ritar ju så himla bra... Näääe ja skriver den istället:

Hon (eller han- inga genusperspektiv här): Har du väntat uppe hela natten?
Han (eller hon): Ja...det betyder ju att jag tycker om dig
Hon (eller han): Ja, eller att du är sinnessvag

Huga!
Det låter så hårt! Är det så vi håller på.
I skrivande stund; All min kommunikation (på alla de sätt) är för det mesta rak och direkt.
Jag gillart! Då känner jag mig per automatik bekräftad och då är ju allt gott.

Tack berörda!

Välkomna till en ny härlig dag förresten. Nu kör vi väl eller?
Och idag ska jag ringa CSN. Varför får jag ont i magen av alla samtal som rör pengar?

2 kommentarer:

  1. Men ja. Det är en SKITHÄRLIG dag idag.
    Och eftersom ingen av de mina förstår sig på Uffe får du lov att sitta och lyssna på "öppen väg, öppen bil" och må gott i hela själen med mig! Okej?

    SvaraRadera
  2. Såklart jag gör Hanna- det veeet du. Uffe is da shit som vi brukar säga.

    SvaraRadera