måndag 11 maj 2009

Döv


Som Percy Nilegård sa till tanten i kundtjänst på B&W: Ta och spola öronen med Revaxör så du hör va folk säger- GAMMELTACKA!

Vän: Aa, men sen i lördags va vi på KFUM och då kom det fram en okänd brud och ba´
-Vi ska ligga du och jag.
Jag: Jaha, va galet. Berätta mer men först av allt, vad gjorde ni DÄR?
Vän: Vad menar du? Vi hängde väl där bara.
Jag: På KFUM? Va fan händer där?
Vän: K5 (uteställe). Lyssna!

Annan miss
Samma vän: Jag ska träna sen
Jag: Jag ska nog skita it
Samma vän: Oooo va dåligt, klart du ska träna
Jag: Mmm...eller håll inne med dina synpunkter, din gamla atlet (ironin dryper)
Samma vän: Faan va taskigt
Jag: (drabbas av dåligt samvete) men atlet är ju snällt sagt
Samma vän: Nä verkligen inte!
Jag: Jo!
Samma vän: Ditt lilla klet är väl för fan asförnedrande...

Vi börjar bli till åren du...hörselnedsättning-ett faktum!

3 kommentarer:

  1. Men jag fick ju ingen hörapparat av dig i Julklapp... lite dålig stil kan man tycka.

    Desutom tror jag nästan på fullaste allvar att du kallade mig för ett litet klet, en blöt fläck på en soffa i mellansverige, folk tittar på fläcken, fnyser för att sedan lägga en handuk över, och vips var kletet borta.

    SvaraRadera
  2. Tessan, VD för Gym KFUM12 maj 2009 kl. 22:37

    Jag är fullständigt döv men är jävligt deffad. Har ett eget gym. På KFUM.

    SvaraRadera