måndag 11 maj 2009

Om helgen och morgonen

"Go möra" alla!

Uppstigning kl 06.00 för att riva ur nerkissade lakan, täcken och bäddmadrass. Tack K. Det är så vi gärna startar upp en ny vecka. Kasta liten i duschen och sen mig själv. Efter min dusch var K obevakad några sekunder och passade då på att smörja in sig...med sin duschtvål...duscha liten igen...

Helgen har varit bra. Lugn men bra. Drabbades dock av stress/uttråkning/rastlöshet och söndagsångest igår men det gick över. Jag har som bekant lite svårt för när det inte händer något direkt. Love to live a drama!

I lördags såg jag min dotter slinka ut genom dörrarna på Kapp-Ahl med sin shoppingpåse.
Jag satte efter och fick ta ett samtal med henne på Stortorget.
-Du får inte bara sticka förstår du väl, varför gjorde du så?
-Jag går "hälv" på stan. Du får inte följa med.
Jag tror att vi har några tuffa år framför oss...

Förmiddagssamtal med Direktör @ work
Jag: Aaaawwwwwwww, ja fyller snart ju. MÅSTE jag ha fest eller?
D: Jajust, nä det behöver du väl inte. När fyller du? 6 Juni?
Jag: NÄÄÄE, 5e ju!!! Så djävla dåligt att inte hålla reda på när kompisar fyller
D: Mä! När fyller ja år då...
Jag: ...ooooo..ktober...*shitshit ja kommer inte ihåg*
D: Mmm-hm
Jag: (Helvete! Det var fel lät det som) ...eller september
D: Nä oktober var rätt så du kan sluta gissa nu. Datum då?
Jag: 22? (Låter väl inte helt säker då jag säger det om en fråga)
D:....................
Jag: Eller 20e...
D: Näe, 22 var också rätt men nu är vi kvitt va?

*Jag hatarhatarhatar jättemycket när jag förlorar eller det blir oavgjort*

3 kommentarer:

  1. El Macho Dirro11 maj 2009 kl. 14:38

    Det är inte du som är dålig, det är bara jag som är lite bättre

    SvaraRadera
  2. Men SÄÄÄÄKERT! Lite bättre än vaddå? Lite bättre än..eh...än...närru ja är ledsen men ja kommer inte på NÅGONTING som du skulle kunna vara bättre än.

    SvaraRadera
  3. Tessan fyller också snart år12 maj 2009 kl. 22:51

    Jag fyller 28 den 9:onde juli. Den 9:onde juli. Den 9:onde juli. Den 9:onde juli. Den 9:onde juli. Den 9:onde juli. Den 9:onde juli.

    SvaraRadera