tisdag 10 mars 2009

Blandade tankar

Ikväll är en bra TV-kväll

Rosing (faan...ja trillade dit på skiten, trodde ja aldrig) och Desperata hemmafruar (som jag förvisso inte orkar engagera mig galet i varje tisdag men idag var det klockrent). När Bree som demonstrerar sin kokbok eller vare är bara går loss framför åhörarna helt hög på sitt preparerade kamomillte ler jag från öra till öra.

Men Rosing hörrni!
Allvarligt!
  • Hon kallar sina bästa vänner Alex och Smart-Bobby för "mina rådgivare"
  • "Rådgivarna" har inte alla pommes på tallriken
  • Rosing har inte allla pommes på tallriken
  • Killarna har inte alla pommes på tallriken

Jag unnar mig att sitta och mysskämmas, förvånas, utbrista AMÄ gång efter annan och bara frossa i skiten. Och så tycker jag synd om dem. Och så blir jag arg på dem. Man får fan inte vara hur dum (som i korkad och ointelligent) som helst tycker jag. Eller jo. Tydligen.

Kvällens bästa
Bobby: Alltså nu ska vi till Prag och jag visste inte ens vilket land det va först. (Geografi är inte mitt bästa heller men det där kändes lite basic kunskapsnivå. Om man inte vet kan man vara tyst kanske).

Kvällens näst bästa
När Linda ska dejta Toyboy och Slemmobrasilianaren samtidigt. Skämsometern slår i taket så det smäller om det. Fullständigt briljant.

Ikväll har jag frossat i apelsiner och morötter (4) eftersom huset inte hade några chips eller nån choklad.
När jag var på ICA idag (Snyggo såg jag ej till- parentes) bevittnar jag Apelsinmannen på huk vid en apelsinlåda. Make till jobbig karl!
Han lyfte vred och vände på 14 000 apelsiner, synade noga och smekte över skalet.
Jag är apelsinälskare big time men jag älskar alla apelsiner på vår jord och plockar på måfå ned några godingar i min påse. Diskriminerar icke.

Nu ska ja hosta lite (ca 3 timmar) innan jag kan sova för att sen vakna vid halv 5 och hosta lite till. Antal sönderhostade revben: 16 av 24

Natti rå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar