fredag 6 mars 2009

Och så såna där utmaningar

Eller jag har ju i ärlighetens namn inte blivit utmanad utan går helt sonika in och roffar åt mig lite sånt här då och då. Den här hämtade jag hos Spaceylisie.
Fast nu ska jag utmana. Fröken Mezt du gillar sånt här. Do it!

Här är reglerna:
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga - hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (men du får skriva ditt eget namn på fråga 1)!

1. Vad heter du: Vickie
2. Ett ord på fyra bokstäver: Vila
3. Flicknamn: Vilda
4. Pojknamn: Ville
5. Yrke: Vaktmästare
6. Färg: Violett
7. Klädesplagg: Vantar
8. Mat: Vårrullar
9. Sak i badrummet: Våtrumstapet
10. Plats/stad: Våghustorget
11. En orsak att vara sen: Vilse
12. Något man skriker: VAFAN!
13. Film: Vi hade iallafall tur med vädret
14. Något man dricker: Vin
15. Band: Vikingarna
16. Djur: Varg
17. Gatunamn: Vintergatan
18. Bil: Volvo
19. Sång: Vill ha dig

7 kommentarer:

  1. 1. Vad heter du: Dirren
    2. Ett ord på fyra bokstäver: Damp
    3. Flicknamn: Dirre
    4. Pojknamn: Dirra
    5. Yrke: Direktör
    6. Färg: Durkås
    7. Klädesplagg: Dyxor
    8. Mat: Dankakor
    9. Sak i badrummet: Dasspapper
    10. Plats/stad: Dirrens kontor
    11. En orsak att vara sen: Död
    12. Något man skriker: Direktörn!
    13. Film: Dirren måste vara tokig II
    14. Något man dricker: Drinkar
    15. Band: Def Lepard
    16. Djur: Damp-katt
    17. Gatunamn: Dirrevägen
    18. Bil: Drabant
    19. Sång: Du är allt jag vill ha

    Så jävla bra är jag... jävligt svårt att komma på saker på D!

    SvaraRadera
  2. eeeh, neee, sånt älskar jag inte alls. haha. men jag ska göraren ändå serru!

    SvaraRadera
  3. Bra där Dirren! Riktigt snygga de flesta av dem men för "durkås" blir det 36 minuspoäng rakt av.

    mezt: lilla, lilla du! nu gillar du det här. basta!

    SvaraRadera
  4. Durkås är väll förhelvete en färg *googlar*

    http://www.google.se/search?q=Durk%C3%A5s

    Se på det första svaret där!

    Durkås är en blanding av jakaranda och gräs-blå... det trodde jag alla visste.

    BAH!

    SvaraRadera
  5. Och säg en färg på D då...!

    SvaraRadera