onsdag 25 mars 2009

The flow

Vet ni!
Den här dagen har bara svuschat förbi.
Jag hade sjukt mycket och göra och jag fick det gjort!
Waaaaaaaaaaaaaaaaay me!
Mitt måendestatus är perfectly fine

  • Combat-check. FATTA hur sjukt skönt det är och veva loss och få bort all ARG!
  • Sitta i ett sjuuukt långt maraton med Tessan i telefon och bara garva, outa, älta och VARA.
  • FATTA också hur mycket man älskar när liten knatar ut i vardagsrummet med täcke och sömndrucken blick och säger: "Ja vill sova hos dig". Såklart mitt hjärta!
  • FATTA att jag inte förberett fruktsallad till dagisbarnen som ska fira min dotter imorrn och det göööör inget. Det löser sig. Går upp tidigt- herregud!
  • Fatta att jag vill skicka feta kramar till er allihopa och berätta att jag mår bra och jag vill att ni ska känna samma känsla.
Den där värmen. I magen.
Allt är gott! Allt har en mening! Allt har ett syfte!
Näe...man ser det inte alltid right away men det är så.
Det kommer alltid nåt gott.
Tänk ljusa tankar! Promise!
På riktigt! Lova mig det!

Kan vi inte bara köra så ser vi väl hur det blir?
Jag tror inte att jag är ensam i min tankegång och den infinner sig inte alltid men när den gör det- the gutfeeeling- då ska man bara flyta.
Nu flyter ja...till nästa ras...

5 kommentarer:

  1. Jag flyter gärna med dig.
    Jag bestämde mig häromdagen för att jag minsann ska bli jamaican. "no problems" vad som än händer.
    FINT.

    Fast seriöst. Skitbra. Kom och smitta mig lite med det där tänket om några timmar när ungarna kör sitt mitt-på-dagen-nu-vrålar-vi-ihjäl-lilla-mamman-helt-utan-anledning-race..

    SvaraRadera
  2. Jamaican is da shit! NEJ!*panikar vid tanke* Inte det där vråla-ihjäl-mamma-vrålet- det är INTE bra.

    SvaraRadera
  3. Göttans! Nu är våren här, samt ljuset. All hail the light!

    SvaraRadera
  4. Underbart att höra!

    Jag försökte själv att skapa denna känsla och trodde ett tag att jag lyckats, då det började kännas i magen. Det visade sig dock bero på lite för mycket kaffe...

    SvaraRadera
  5. Hehe! Tufft förej Taylor-honey, keep on trying. You´ll get there:)

    SvaraRadera