torsdag 26 mars 2009

Tandkräm


Hur kan man glömma och köpa tandkräm varje gång man åker och handlar?

Min tandkrämstub är egentligen slut vilket betyder att jag i ett par dagar nu har svettats ymnigt morgon och kväll då mina bissingar ska borstas. Jag får brotta ut tandkrämen. Verkligen!
Fast det börjar dra ihop sig nu. Snart bör jag ha kunskaper i magi och trolleri om jag ska lyckas få ut något. Eller så får jag helt sonika klippa upp tuben för då räcker den säkert en vecka till.

Eller så författar jag en inköpslista som jag följer slaviskt vid nästa ICA-besök och på den listan har jag prydligt präntat Tandkräm. Kanske rent av överst på listan.

(Eller under Twix, Fransk nougat och glass).

2 kommentarer:

  1. Om man inte har tandkräm kan man göra egen.
    De gamla egyptierna använda krossade Irisblommor. Även urin kan användas, de gamla grekerna blandade urin och krossade snäckskal för att få fram tandkräm.

    SvaraRadera
  2. Fräscha greker!

    SvaraRadera