söndag 8 mars 2009

En stycke lägesrapport

Goodmorning folk och fä!

Igår pajade min smoothiemixer så jag fick vaniljyoughurt, jordgubbar och banan över hela köksbänken då bottenplattan släppte. Detta innebar förstås att vi fick klara oss utan smoothie vilket var ganska tufft men det gick.
Som den bloggdrottning jag är, det är jag och Isabella Löwenhielm af Sturepaln von Skitrik liksom, var min andra tanke- Måste skaffa ny kamera. Det här skulla man ju lagt upp i bloggen.
(Min första tanke vid scenariot- Helvete!!)

Sen vet ja inte riktigt va vi gjorde igår, jag och Lillan. Mycket film och mycket vila. Välmåendet lyser med sin frånvaro.
Vi råkade ut för ett litet strömavbrott igårkväll. Så skönt att vara ett av 700 hushåll i Örebro som är utvald till DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARA: Miljooooooonlotte..eh..nähä..strömavbrottet.

Så när ja mekat ordning på ficklampan i vår mörka lägenhet samt äntligen letat fram lite ljus och tänt upp lite här så kom strömmen tillbaka. Jag tänkte faktiskt att det skulle vara rätt kört för oss om det blev krig eller om vi blev satta i husarrest eller nåt annat dramatiskt.
Jag ska nog göra i ordning en krislåda. Med ljus som man slipper leta efter i alla skåp och en STOR ficklampa och mycket Varma koppen-soppor och säkringar, ett hav av säkringar. Och kanske en stor dunk med vatten. Det gäller att se om sitt hus. Vart ska ja ställa den lådan då? I trapphuset kanske. Populärt.

Sen kolla vi Melodifestival och åt popcorn jag och Mini men hon somnade nog av vid 21-tiden.
Ja med. Korta stunder. Minutslummer för att sen väckas av en grymme hostattack från tårna. I bästa kikhosteanda. I natt har jag varit vaken största delen. Hoppas kunna däcka av med K när det är dags för middagslur sen.

Vi tar en tur till tvättstugan nu för vi vet minsann att roa oss.
Må fint!

6 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar i min blogg igår. Jag blev uppriktigt jätteglad. Tack!

    SvaraRadera
  2. javisst är det kul att tvätta! det ska jag unna mej att göra halva dan idag. wiiihooo! :S

    SvaraRadera
  3. Falkman: Tack ska DU ha! All cred:D

    Mezt: Jag känner nästan att jag vill tvätta HELA dagarna. Men om du bara kör halvdag va ska du hitta på sen då som är så himla kul?

    SvaraRadera
  4. Jag är osäker på hur bra ditt val av krismat är. Hade du tänkt värma varma koppen i armhålan?
    /Jossan

    SvaraRadera
  5. Jag skulle ha tagit en visp och tillagat smoothien på självaste diskbänken- inte kan man låta en smoothie gå till spillo:-)

    SvaraRadera
  6. Jossan: hehe...det verkar ju inte klokt att tillaga krismål i armhåla- hur tänkte jag;). Kastar väl helt sonika ner ett par påsar Ahlgrens bilar i min lilla låda istället så är man ju safe en stund.

    Tesstamente: ja du. här stod jag och slabbade i mig frysta jordgubbar från sörjan på bänken medan jag torkade och torkade och torkade.

    SvaraRadera