lördag 7 mars 2009

En grå lördag

Trots en ansenlig mängd vin igårkväll vaknar jag 06.40 vilket är galet.
Min dotter snarkar och jag är vaken, uttråkad och hungrig. Vet inte om detta husets hyresgäster skulle applådera varmt om ja drog igång en mixer nu. Goddammit! I need smoothie med frysta jordgubbar. Det är mitt bästa.

Ett telefonsamtal med anonym på skidresa igår
Tönt! Orka vara anonym!)

Hemliga Arne: Tjaaaa! (Bladig)
Jag: Hejduhejdu, har ni det bra?
H.A: Ja allt är bra. Du som är ute i svängen, vet du vad vinballe är?
Jag: Eeh...ja känner till uttrycket ja...Vaddå ute i svängen? Vad har du för bild av mig?
H.A: (svarar ej på min fråga) Duuu...Jag gav mig ut i backen med pjäxorna på fel fot förut
Jag: Va fiffigt. Ta lite mer Jäger. Det här kommer i bloggen
H.A: Nääääe (gnäller som ett barn)

Fy faan va bra det är med blogg. Är du inte snäll hamnar du i bloggen. Eeh..eller är du snäll hamnar du där också...
Asch...näe hörrni. Jag går väl och snyter mig. Beräknar att vara frisk redan framåt maj.

2 kommentarer:

  1. Ja tror jag vet vem hemlige arne är... i fredags visste han inte var han var någonstans bara att det var vinter utomhus.....
    Puss på ré
    Toooooook Linda

    SvaraRadera
  2. AHAHAHAHA! Den lilla tomtenissen känns som en bra benämning på människan. Fast han är snäll...och förvirrad...och har ett nice ass;D Puss tebax då:)

    SvaraRadera