söndag 8 mars 2009

Söndagspul

Jag och dotter har spenderat hela eftermiddagen hos mina föräldrar. Mamma ligger två dagar efter mig i influensan och har börjat tappa livsgnistan.
"Jag kommer aldrig bli frisk- jag behöver choklad! Av choklad blir man glad!"(Klok mor!)
Själv har jag en pulserande bultande positiv ådra i mig. Flunsan ändrar karaktär från dag till dag. Snart är den väck!

Jag vill nu bara utbrista i ett rungande Bisolvon-hipphipphurra!
Bra grejer!
Uppskattar dock inte ett skit att förkylningen spridit sig till öronen- helt lomhörd!

Idag vankades det snö.
Jag och dotter cyklar hem från mina föräldrar ikväll i blötsnöoväder, parkerar cykeln, låser den, lyfter ur stor smoothiemixer ur cykelkorg ärvd av bästa mamman i världen- "ta min snälla nån, jag använder den aldrig". En överlycklig jag hallucinerar om smoothie på väg ner i tvättstugan men störs abrubt i rosa jordgubbsdröm:

K: BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUÄÄÄÄÄÄHHH
Jag: Vad är det?
K: Musse Piiiiiiiiiiiiigg
Jag: Mmhm...nu blev han ju kvar hos mormor och morfar men han kan väl sova kvar där?
K: (Otröstlig hulkande)
Jag: Snälla älskade K. Du har tusen gosedjur i ditt rum skulle du kunna...(avbryts)
K: BUUUUUUUUUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHH

Mor och dotter cyklar tillbaka.
Det är frågan om några få minuter på cykel till mina föräldrar men ändå. Mindre trevligt cykeltursväder. Rått. Blött. Snöyra. Hostattacker. Vad gör man inte för sin unge?
Tur för henne att hon efter badet ikväll priorierade Musse Pigg och absolut skulle sova med honom annars hade det känts ovärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar