måndag 9 mars 2009

E-post

Fick ett underbart mail från Tessan imorse.

Till mina vänner som sätter värde på ett glas vin...Och de som inte gör det...
(Vilken sorts människa värdesätter inte ett par boxar vin en kväll- jag hamnar i traumatisk chock, finns den här sortens människor eller?)
Som Ben Franklin sa:
I vinet finns kunskapen, i ölet friheten och i vattnet bakterierna.

Genom en rad kontrollerade tester är det vetenskapligt bevisat att när vi dricker 1 liter vatten per dag i ett år har vi fått i oss mer än 1 kg Escherichia coli (E coli) - de bakterier som finns i avföring. Med andra ord har vi konsumerat 1 kilo skit. Detta riskerar vi alltså INTE om vi dricker öl och vin (eller tequila, rom, whisky eller annan sprit) då alkohol genomgår en reningsprosess genom kokning, filtrering och/eller jäsning.

Visdom: Vatten är skit och Vin är hälsa.
(Jag skriker amen och halleluja och dansar runt i baptistrock och så är det bara)
Det är därför det är bättre att dricka vin och snacka skit än att dricka vatten och vara full av skit!

PS.
Du behöver inte tacka mig för den här värdefulla informationen. Den tillhandahåller jag som en service till allmänheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar