tisdag 31 mars 2009

Matblogg

Jag såg att om man söker på "frossa och svälta" kommer man till min blogg och DETTA inlägg.
Nu har jag inte just det problemet (bulimia minus spya) i skrivande stund.
Min problematik i detta nu är att jag istället glömmer att luncha. Say Whaaaaaaaaa?
(Eller skiter i det kanske).

Det här är verkligen inget skruvat bantaförsök. Självsvält har jag aldrig förstått mig på.
Det är nog bara latmasken och den ickeplanerande tomtenissan som tagit över my state of mind.

"Ja borde åka och handla nu innan jag blir alltför hungrig, då är ju maten klar till sen också så då är det ju bara och värma...aa..så gör ja...men först ska ja bara...eeeh...shit...va klockan blev mycket...måste hämta K...måste verkligen rusa...guuu va hungrig jag är, men vafan! Har vi inte ens bananer hemma...*Suger på ett mariekex*)

Sista veckan har ja styrt om mitt matschema helt galet och lunchar typ vid tretiden (eller 16.30 då jag och K äter middag...eller 18.10 inträffar också- allt för en jämn blodsockernivå och ett glatt humör). Jag vet inte hur det kunde bli så.

Positivt med sen lunch är ju förstås att man inte känner att man måste hänga runt kylen hela kvällen och trycka allt man hittar på hyllorna.
Å andra sidan är ja hungrig hela dagarna men styr ändå inte upp nåt förrän liten behöver middag efter dagis.

Idag har jag lunchat två korvbröd med ost (och några hushållswafers, citron, 9-10 stycken) så fatta hur hungrig jag är nu!
Jag hatar när folk missköter sig på det här sättet- oansvarigt slackerbeteende- så från och med imorrn är det ordning på torpet igen.

Frukost, mellis, lunch, mellis igen, middag (och en fet godispåse till kvällen).
Imorrn är det Combat...rekommenderas icke att slarva med maten då.

Pasta pasta pasta och skitgo köttfärssås. Kl 12 that is!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar