onsdag 4 mars 2009

Mamma Mia

Har kollat filmen Mamma Mia.
Varför gör jag det när jag är tvärtäppt i näsan och vill ha fria vägar ut som min kille Lasse Winnerbäck skulle sagt.

Jag är inte som andra barn. Alla hävdar att Mamma Mia är en riktig feelgood-movie medan jag är av åsikten att det är den största bölfilmen ever. Näe inte största kanske men den kvalar in i kategorin. Fast den är ju feelgood också.
Eftersom ja vet att ja bölar satan till denna lovely rulle förde rösterna i min skalle en dialog innan jag satte på filmen- (COME ON ni har också röster i skallen eller hur? Eller??!!)

Blödiga fjantrösten: Du det där är inte ett bra val, du veeet ju att du grinar från 3 minuter in i filmen
(Jag suckar och nickar instämmande)
Coola jag-klarar-allt-rösten: Men kom igen nu, klart du ska se den, du är väl inge labil idag? Klart du fixar´t
-Jaaa, svarar jag och ler mot coola rösten (eeehhh...) du har så rätt! Jag fixar det!
Blödiga rösten: Märker du att det barkar får du väl stänga av
Jag suckar...nickar
Coola rösten: Kör nu! Innan ja lackar ur!
Jag ser förvirrad ut- vad svarar man på sånt?
Blödiga rösten: Det luktar mer huvudvärk och ännu mer nästäppa snart, det vet du ju. Utsätt dig inte för detta.
Jag sätter på filmen. Rösterna går och fikar.

Rekonstruktion i efterhand:
(Måste köra kapitelkoll för att ni ska få en autentisk bild av händelseförloppet)
  • Jag gråter inte förrän 29.52 ca in i filmen- för då gråter Donna. När hon precis träffat de tre potentiella fäderna till dottern. I det gamla gethuset- so greek
  • 39.55 är det tokkört när Sophie är på båten med sin pappsisar. Our last summer. My god! Bölar ögonen ur mig tror ja. Dravel...FINT dravel *torkarochtorkarochtorkar ögon och näsa men ja KAN hitta på min känslosamhet- det vet ni inte*
  • 45.55 (det här skulle va skämmigt om det var sant *visslar oskyldigt och tittar åt ett annat håll* På Sophies möhippa uppträder Donna och hennes best buddies i Super trouper numret. Det finns ingen logik i att böla till denna scen men det va nåt i början av deras nummer tror ja, med eyecontact med dottern och sen står alla tre gamla kärlekar där och avgudar Donna och ja, ja vet inte...
  • Gråtscen bigtime: 60.37 (mor och dotter i fight)
  • 63.14 Donna sjunger med min gamla kärlek Remington Steele- gråååta
  • 72.01 Major cryingscene genom tiderna. Göra iordning dotter för bröllopet- Weep weep och Lilleskutt kan slänga sig i väggen säger ja- I win!
  • ca 78. Donna sjunger till Remington Steele igen- böl
  • Småböl till slutet med talen i kyrkan och talen på middagen och lite så.

Deep inside both of us could feel the autumnchill- buuuääääääääääääh...we fly instictively...
Neither you nor I´m to blame when all is said and done, buuuuuuuääääähh igen.
Standing calmly at the crossroads, no desire to run..(yeah right...not!)

ABBA I love
Fast nu kan ja andas igen. Å nu ska ja hämta lill-snuppan på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar