fredag 27 mars 2009

Det går bra nu

Nu kanske den här fröken ska skärpa upp sig bara en aning.
Eller som min pappa sa under mina glansdagar då jag bodde hemma:
"Om inte du tar och vässar dig"...*läs DUKTIGT hotfullt*
Det snurrar lite nu. Rullar på. Väldigt fort. Upptempo med andning utanpå halsen.

Efter en hysterisk eftermiddag i hemmets icke lugna vrå (med dotter som dricker blomvatten och "rospulver"med tårtsked och försöker svälja en icke uppblåst ballong) drar vi iväg på pulka för vininköp och pizzamys innan lillan ska åka till mormor och morfar för myshelg.

Liten far som en tetting (tätting?) Och siktar på glasmontrar eller kastar sig runt folks ben. Hör nån säga "Men gud vicken jobbig unge". Låter det passera. Har fullt upp med att ringa 118 118 för att få ett nummer till en adoptionsbyrå.
Vår tur (4 ½ timme senare) och det visar sig att mitt betalkort inte kan hittas i min plånbok. Börjar inte gråta. Ber att få återkomma. Det går fint.
Får en stöttande berättelse från expediten om att hennes kort allt som oftast alltid ligger kvar i jobbarbrallorna då hon besöker ICA på lördagsmorgonen.

Möter best friends mamma på vägen ut som säger sitt sedvanliga
"Men herregud (näee..kära barn brukar hon nog säga förresten)- ska du gå hem igen med unge o vända tillbaka igen? Här ska slantas. Du får väl låna av mig. Såklart!
Gråter inte nu heller men känner tacksamhet. Och svettas.
Lovely Best Friends mamma leker även med mitt DAMP-barn för att jag ska få andas i väntan på vår tur.
JAG ÄLSKAR DIG MAMMAN!

Tanken slår mig att jag är ett pucko som har snyltdruckit på gratistetran grannen skänkte häromdagen och de dropparna som är kvar hade inte gjort nån lycklig denna fredag.

Hem.
Som följer
  • Utbrott i trapphuset. Drar inte av unge en arm eller två. Bra mig!
  • Klampar uppför trapp och svär en harang om att "du är en otrevlig unge som inte är rolig"
  • Barn går efter och gråter.
  • Barn får pyttipannarester och blir snäll.
  • Mamma packar övernattningsväska och hungrar ihjäl.
  • Mamma och barn pulkar iväg igen och är sams.
  • Mamma och barn säger hejdå hos morföräldrar och pussas och kramas.
  • Mamma går hem och tvättar
  • Mamma orkar inte koka pasta till baconrörarester och grundar därför med 2 bullar innan vinet börjar inmundigas...eller när ja tagit ett glas.
FAAN! Va trött jag är! Vad jag inte orkar följa Let´s Dance.
Bloggar ihjäl mig
Nu ska ja bara vara.
Ooooo Mezt logga in! Change of plans!
Näe...blir väl chatta då- love it.

Ha en fin fredag nära och kära!

2 kommentarer:

  1. yääääs, heeer aj äm bäjby! :)

    SvaraRadera
  2. Your always! I love you and that saggy ass of yours:)

    SvaraRadera