torsdag 19 mars 2009

Lögner

Jag är en kass människa
Jag ljuger mig blå i den här bloggen.
"Nu ska ja städa, nu ska ja fixa korv i ugn, nu ska ja rolla badrummet, nu ska ja kasta ihop en jobbansökan"... blablabla...men alltsomoftast skiter det sig.
Goda intentioner och föresatser om att faktiskt få, va det nu vara månde, gjort men sen styr jag om eller skjuter på framtiden.
Och jag tror verkligen på fullaste allvar att om jag skriver det i bloggen så har jag lovat och måste få det gjort. Silly me.

Och igår missade jag Lie to me på 4an. Skit också!
Jag är inte mycket för att ljuga annars (det är fult att ljuga vet ni) men nån vit lögn kanske jag har kastat iväg. En gång eller två. För att skona någon annan.
(Och eventuellt kanske för egen vinnings skull. För att tjäna tid).
Jag ljuger inte så bra. Det tycker jag inte nån gör. Jag kan inte ljuga för dig som Lisa Nilsson en gång sa.

Så. Rent samvete. Nu slipper ni leva i tron att jag är oerhört driftig och får så himla mycket gjort hela tiden. Daaah! Vem trodde det? *höjer ögonbrynen och tittar frågande ut över publikhavet*
I am only human. En sten har fallit.

Kom nu ihåg att man inte ska kasta vatten i glashus (eller hur det nu var) så den som är fri från synd kastar första stenen. Jag skulle åtminstone kunna kasta en näve rullgrus känner ja. Det lilla ja ljuger är knappt märkbart ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar